ŞUBE BAŞKANI MEHMET ÇETİN”Yasal mevzuatı uygulamak müjde değil, sorumluluktur; zorunluluktur”
BASINA VE KAMUOYUNA
DİSK EMEKLİLER SENDİKASI SAKARYA ŞUBE BAŞKANI MEHMET ÇETİN
12.2024 TBMM’de Bütçe görüşmeleri sırasında Çalışma ve Sosyal Güvenlik ten Sorumlu
Bakandan Açıklama: Emeklilere Yasal Mevzuata Uyma Müjdesi!
Emekliler açlık sınırı altındaki aylıklarıyla yaşam mücadelesi verirken, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı, emeklilerin aylıklarının yasal mevzuata göre artırılacağını müjdeliyor. Yasalara uymamayı, anayasal hak gasplarını öylesine normalleştirdiler ki; yasal mevzuata uyacak olmalarını büyük bir mutlulukla karşılamamızı bekliyorlar. Yasal mevzuatı uygulamak müjde değil, sorumluluktur; zorunluluktur. Dahası yasalara uyacaklarını bildirip alkış bekleyen bu iktidar, 5510 sayılı Yasa ile hâlihazırda emeklileri açlığa ve sefalete mahkûm etmektedir. Reform adı altında Türkiye’nin sosyal güvenlik sistemini baştan aşağıya değiştirmeye yönelik uygulamalar, emekli aylıklarının sistematik biçimde düşmesine neden olmuştur. Emeklilik yaşını yükselten, emekliliği hak ediş koşullarını zorlaştıran, emekli aylıklarını düşüren yeni hesaplama yöntemi ile açlığa mahkûm edilen emekliler, yaşamlarını idame ettirebilmek için çalışmak zorunda kalmaktadır. Çöken sağlık sisteminin altında yine emekliler kalmaktadır. Nitelikli sağlık hizmetinden yararlanamayan emekliler, sosyal yaşamın da dışına itilmektedir. Çevre, barınma, ulaşım gibi en temel haklarından mahrum bırakılmaktadır.
