DEVA Partili Ekmen, Ulaştırma Bakanı Uraloğlu’na sordu: Tarım işçilerinin güvenli yolculuk yapmaları için neler yapıldı?
DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Mersin Milletvekili Mehmet Emin Ekmen, Mevsim Tarım İşçiliği İzleme ve Değerlendirme Kurulu Genelgesi’ni Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) gündemine taşıdı. Genelge kapsamında Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun yanıtlaması istemiyle TBMM Başkanlığına soru önergesi veren Ekmen, Ulaştırma Bakanlığının söz konusu genelge konusunda yürüttüğü çalışmaların son durumunu sordu. Ekmen, “Mevsimlik tarım işçilerinin güvenli yolculuk yapabilmeleri için araç ve yol güvenliği kontrollerinin artırılması amacıyla hangi önlemler alınmıştır?” sorusunu yöneltti.
Seyahatle ilgili sorunlara çözüm getirildi
Ekmen, mevsimlik tarım işçilerinin çalışma koşullarının bütüncül bir şekilde ele alınması noktasında geçmişte bazı adımların atıldığını hatırlatarak, “2010 /6 ve 2017/6 Başbakanlık genelgeleri ile düzenlenmiş ve bu düzenlemeler Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla 27 Nisan tarihinde yayınlanan 2024/5 sayılı Cumhurbaşkanlığı Genelgesi ile yeni sistemde güncellenmiştir. Bu genelge ile mevsimlik işçilerin seyahat, eğitim, sağlık, yaşam şartları gibi birçok konudaki sorunlarına ciddi çözümler getirilmiştir” ifadelerini kullandı.
